Friday, March 16, 2012

BANJIR DI KAMPUNG BELUM BARU - SEMUA USAHA MEMBAIK PULIH SEDANG @ SUDAH DILAKSANAKAN


  
Kerja kerja membaiki pulih jalan yang terhakis 
dipermukaan jambatan Kampung Belum Baru
sedang dijalankan oleh kontraktor yang dilantik

Pada 15 Mac 2012, hari kelima selepas banjir besar melanda, Kg Belum Baru di datangi sekumpulan anggota tentera yang di ketuai oleh seorang berpangkat major. Mereka membuat tinjauan bagi menentukan tahap kerosakan rumah untuk di baik pulih oleh mereka.

Seterusnya, mengikut maklumat dari ketua kampung dan pengerusi JKKK Tn Hj Mat Narun bahawa pada hari ini juga beliau telah mengagihkan 5 kg beras kepada setiap keluarga mangsa banjir hasil sumbangan dari pihak yang perihatin dan bersimpati dengan mangsa. 

Pada hari ini kerja-kerja membaik pulih jalan yang terhakis dipermukaan jambatan kampung Belum Baru di laksanakan oleh pihak berwajib melalui kontrakor yang dilantik.

Inilah dia dinamakan membantu rakyat pada keseluruhannya. Betapa kejinya perbuatan sebuat parti politik pembangkang yang masuk ke kampung Belum Baru. Kononnya membantu mangsa banjir tetapi menyampaikannya hanya kepada yang terpilih sahaja. MEREKA HANYA MEMBANTU MANGSA YANG MENJADI PENYOKONG PARTI MEREKA  SAHAJAInikah yang dinamakan kemanusiaan?. Inikah yang dinamakan perjuangan Islam?.

Mereka berkata bahawa itulah sahaja yang mereka mampu. Ok, kita terima alasan mereka kerana derma atau sumbangan tidak dipaksa atau memaksa. Ianya sukarela. Tetapi jika hanya memilih penyokong mereka sahaja itu bermakna mereka sebenarnya zalim. Walaupun beras itu segenggam sahaja, maka carilah jalan agar semua yang menjadi mangsa menerimanya tanpa mengambil kira fahaman politik.

Pihak JKKK dan pemimpin politik UMNO/BN tidak pernah bertanya sokongan parti mangsa bencana semasa menyampaikan sumbangan. Semuanya rakyat Malaysia dan mereka semuanya manusia yang patut dibantu.


No comments: