Saturday, May 21, 2011

LAWATAN KERJA PENGARAH JKR NEGERI PERAK KE KG BELUM BARU



LAWATAN KERJA PENGARAH JKR NEGERI PERAK KE KG BELUM BARU

Pada jam 0300 petang 20 Mie 2011, Pengarah JKR Negeri Perak, Ybhg Dato Safri dan Tim KP Perak Ybhg Dato Zakaria serta rombongan sampai ke Kampung Belum Baru membuat lawatan kerja selama satu jam. Turut mengiringi lawatan adalah Pegawai Trafik Gerik C/Insp Zamzuri, pegawai kakitangan JKR negeri dan daerah , pagawai dan anggota polis IPK  Perak dan IPD Grik. Pengerusi JKKK merangkap ketua Kg Belum Baru Tn Hj Mat Narun dengan di iringi bekas ketua kampong  Hj Mat Karim menyambut ketibaan rombongan.
Tujuan lawatan ini adalah berikutan aduan JKKK dan penduduk Kg Belum Baru berkenaan kerosakan jalan dalam kampong dan jambatan utama kg  Belum Baru yang semakin uzur dan membahayakan penduduk/pengguna. Taklimat dari pihak JKKK di sampaikan oleh setiausaha JKKK En Mohd Ghazali.
Hasil dari lawatan, tinjauan dan taklimat keputusan berikut telah dibuat oleh Ybhg Dato Pengarah JKR:-
-          Beliau mengesahkan bahawa jambatan utama Kg Belum Baru perlu di bina baru dalam kadar segera  kerana jambatan Bradley yang sedia ada sudah terlalu uzur dan membahayakan pengguna. Secara peribadi beliau akan memberi keutamaan untuk diketengahkan isu jambatan ini  bagi mendapat kelulusan pembinaannya dalam kadar segera.
           Beliau mengesahkan bahawa jalan utama dalam kampong jalan jalan pertanian di beberapa lokasi amat memerlukan pembaikan , selenggaraan dan binaan semula. Beliau memberi jaminan dan kelulusan bahawa pembinaan, selengaraan dan binaan  jalan-jalan ini akan dilakanakan dalam masa terdekat.
Pengerusi dan AJKKK serta pendudu Kg Belum  Baru amat berterima kasih kepada Ybhg Dato Pengarah JKR negeri Perak dan Juga Ybhg Dato Tim KP Negeri Perak yang begitu perihatin terhadap aduan rakyat.
Rombongan berlepas pulan jam 0400 petang.

No comments: